Publicaties
IEEE Transactions on Learning Technologies – Differentiated teaching with adaptive learning systems and teacher dashboards: The teacher still matters most

(Artikel nog niet open access beschikbaar, neem contact met ons voor het volledige artikel)
Instructional Science – Ten steps to 4C/ID: training differentiation skills in a professional development program for teachers

(klik op de afbeelding om artikel te openen)
Veerkracht – Vijf jaar differentiatieonderzoek

(Klik op de afbeelding om het artikel te openen)
HAN- Uniek valideren in coronatijd (februari 2021)

(Klik op de afbeelding om het artikel te openen)
JSW – Kennis en vaardigheden voor differentiëren – Optimaal van start (januari 2021)

(Klik op de afbeelding om het artikel te openen)
JSW – Differentiatievaardigheden ontwikkelen – Waar sta jij? waar staan jullie? (januari 2021)

(Klik op de afbeelding om het artikel te openen)
JSW – Het meten van differentiatie – Méér dan wat je kunt zien (januari 2021):

(Klik op de afbeelding om het artikel te openen)
School Management – Differentiëren: vier fases, vijf principes (december 2018):

(Klik op de afbeelding om het artikel te openen)
School Effectiveness and School Improvement – Capturing the complexity of differentiated instruction (november 2018):

(Klik op de afbeelding om het artikel te openen)
Van Twaalf tot Achttien – Differentiëren: wat is het en hoe kun je het goed beoordelen? (november 2018)

Pedagogische Studiën – Differentiëren bij rekenen: een cognitieve taakanalyse van het denken en handelen van basisschoolleerkrachten (december 2017):

(Klik op de afbeelding om het artikel te openen)
Klik hier voor een scherpe weergave van de vaardighedenhiërarchie.
Didactief – Differentiëren: de fijne kneepjes (december 2017):

(Klik op de afbeelding om de tekst te kunnen lezen)
Educatieve Agenda Limburg (november 2017):

(Klik op de afbeelding om de tekst te kunnen lezen)
Didactief – Jaargang 46 – nummer 5 / 2016:

(Klik op de afbeelding om de tekst te kunnen lezen)
Veerkracht – Jaargang 13 – nummer 2 / 2016:

(Klik op de afbeelding om de tekst te kunnen lezen)
Afstudeeronderzoek
Habermehl-Mulder, A.T. (2019) Assessing Differentiation in All Phases of Teaching : development of an assessment system for differentiated mathematics instruction in primary education.
Vreman, L. (2019) Differentiation in kindergarten : a cognitive task analysis of kindergarten teachers´ thinking and acting in providing differentiated early numeracy education.
Presentaties
Differentiatiecongres “Differentiëren in 5,4,3”
Presentatie bij de ICSEI 2020 (Marrakech, Marokko) – Improving differentiated instruction by means of cognitive feedback
Presentatie bij de ICSEI 2020 (Marrakech, Marokko) – Improving Primary School Teachers’ Differentiated Instruction: implementation & Effects of a Professional Development Trajectory
Presentatie bij de EARLI 2019 (Aken, Duitsland) – Capturing the Complexity of Differentiated Instruction, als onderdeel van het symposium ‘Differentiated instruction from the present to the future’
Keynote bij Twents Meesterschap 2019 (Enschede) – Differentiëren ontrafeld: vijf principes voor het optimaal omgaan met verschillen tussen leerlingen in de klas
Presentatie bij de ICSEI 2019 (Stavanger, Noorwegen) – Data-use for differentiated instruction: the influence of adaptive software, als onderdeel van het symposium ‘Exploring technologies for data use in education‘
Presentatie bij de ICSEI 2019 (Stavanger, Noorwegen) – Capturing the complexity of differentiated instruction , als onderdeel van het symposium ‘Data use in education: Filling in the gaps‘
Presentatie bij de ICSEI 2019 (Stavanger, Noorwegen) – Design and implement a training to improve differentiated instruction for teachers in primary education, als onderdeel van het symposium ‘Effects of data feedback on teaching quality‘
Break-outsessie bij de Carmel Docentendag 2018 (Zwolle)- Differentiëren en gepersonaliseerd leren in het PO en VO: hoe doe je dat?
Presentatie bij de EARLI SIG 18 & 23 (Groningen) – Capturing the complexity of differentiated instruction
Presentatie bij de ORD 2018 (Nijmegen) – Differentiëren: maakt adaptieve software een verschil voor de vereiste kennis en vaardigheden?
Lunchlezing bij de Inspectie van het Onderwijs 2018 (Utrecht) – Het meten en verbeteren van differentiatievaardigheden van leraren
Presentatie bij 4C/ID gebruikersdag 2018 (Nijmegen) – MATCH: Training differentiëren (klik hier voor meer informatie)
Masterclass bij Katholieke Pabzo Zwolle – Differentiëren en gepersonaliseerd leren: word een expert! (klik hier voor meer informatie)
Presentatie bij Congres De Staat van het Onderwijs 2018 (Utrecht) – Het MATCH-project
Presentatie bij VELON congres 2018 (Roermond) – Leren differentiëren met de 4C/ID-aanpak
Workshop bij CHE Studium Generale 2018 (Ede) – Monitoren: hoe, wat, waarom?
Workshop bij CHE Studium Generale 2018 (Ede) – Zelfregulatie: samen met leerlingen de koers bepalen
Presentatie bij Twents Meesterschap 2018 (Enschede) – Differentiëren: Hènnig ‘an of anmaken? (klik hier voor meer informatie)
Presentatie bij ResearchED 2018 (Amsterdam) – Differentiëren als complexe leerkrachtvaardigheid (klik hier voor meer informatie)
Presentatie bij de ICSEI 2018 (Singapore) – Data-based instructional differentation: what does it require from teachers?
Workshop op de docentendag van de Carmel Stichting 2017 (Ede) – Differentiëren als complexe taak
Presentatie bij het Lerarencongres 2017 (Amersfoort) – Tablets in de klas en differentiëren: de rol van de leerkracht
Presentatie bij de ORD 2017 (Antwerpen) – Ontwikkeling van een assessmentinstrument gedifferentieerd lesgeven
Presentatie op het ELAN symposium ter gelegenheid van de oratie van Prof. Adrie Visscher en Prof. Susan McKenney 2017 (Enschede) – Differentiëren als complexe vaardigheid
Workshop bij de 35e Panama conferentie 2017 (Veldhoven) – Differentiëren als complexe vaardigheid
Presentatie bij de ORD 2016 (Rotterdam) – Analyse van ‘differentiëren’ als complexe vaardigheid
Presentatie bij de Differentiatiedag 2016 (Groningen) – Analyse van ‘differentiëren’ als complexe vaardigheid
Neem contact met ons op voor meer informatie over deze presentaties.