Presentaties en workshops

We verzorgen regelmatig prestentaties en workshops op wetenschappelijke en praktijkgerichte conferenties. Voor workshops, lezingen en andere vormen van professionalisering verwijzen we je graag door naar KPZNext.

Presentatie bij ORD 2022 (Hasselt) – Differentiatie in beeld met behulp van het ADAPT-instrument. Als onderdeel van het symposium: ‘Differentiatie in context’

Presentatie bij ORD 2022 (Hasselt) – Hoe beoordelen leerlingen met verschillende niveaus differentiatie bij rekenen? Als onderdeel van het symposium ‘Afstemming op onderwijsbehoeften: het leerlingperspectief’.

Workshop bij Panama-conferentie 2022 (Zeist) – Het meten van differentiatievaardigheden met ADAPT  

Presentatie bij Panama-conferentie 2022 (Zeist) – Differentiëren: denken en doen

Presentatie bij ResearchEd 2022 (Nijkerk) Kijken naar en praten over differentiatie met ADAPT    

Presentatie bij QUINT Conference 2022 (Hveragerði, IJsland) – Assessing differentiation in all phases of teaching

Presentatie bij Velon 2022 (Brugge, België) – Een hele-taak-benadering om goed te leren differentiëren

Presentatie bij de ORD 2021 (Online) – Effecten van een professionaliseringstraject ‘differentiëren’ voor basisschoolteams

Presentatie bij de ORD 2021 (Online) – Differentiëren met digitale leermiddelen: kennis en vaardigheden die leerkrachten nodig hebben

Differentiatiecongres “Differentiëren in 5,4,3”

Presentatie bij de ICSEI 2020 (Marrakech, Marokko) – Improving differentiated instruction by means of cognitive feedback

Presentatie bij de ICSEI 2020 (Marrakech, Marokko) – Improving Primary School Teachers’ Differentiated Instruction: implementation & Effects of a Professional Development Trajectory

Presentatie bij de EARLI 2019 (Aken, Duitsland) – Capturing the Complexity of Differentiated Instruction, als onderdeel van het symposium ‘Differentiated instruction from the present to the future’

Keynote bij Twents Meesterschap 2019 (Enschede) – Differentiëren ontrafeld: vijf principes voor het optimaal omgaan met verschillen tussen leerlingen in de klas

Presentatie bij de ICSEI 2019 (Stavanger, Noorwegen) – Data-use for differentiated instruction: the influence of adaptive software, als onderdeel van het symposium ‘Exploring technologies for data use in education

Presentatie bij de ICSEI 2019 (Stavanger, Noorwegen) – Capturing the complexity of differentiated instruction , als onderdeel van het symposium ‘Data use in education: Filling in the gaps

Presentatie bij de ICSEI 2019 (Stavanger, Noorwegen) – Design and implement a training to improve differentiated instruction for teachers in primary education, als onderdeel van het symposium ‘Effects of data feedback on teaching quality

Break-outsessie bij de Carmel Docentendag 2018 (Zwolle)- Differentiëren en gepersonaliseerd leren in het PO en VO: hoe doe je dat?

Presentatie bij de EARLI SIG 18 & 23 (Groningen) – Capturing the complexity of differentiated instruction 

Presentatie bij de ORD 2018 (Nijmegen) – Differentiëren: maakt adaptieve software een verschil voor de vereiste kennis en vaardigheden? 

Lunchlezing bij de Inspectie van het Onderwijs 2018 (Utrecht) – Het meten en verbeteren van differentiatievaardigheden van leraren

Presentatie bij 4C/ID gebruikersdag 2018 (Nijmegen) – MATCH: Training differentiëren (klik hier voor meer informatie)

Masterclass bij Katholieke Pabzo Zwolle – Differentiëren en gepersonaliseerd leren: word een expert! (klik hier voor meer informatie)

Presentatie bij Congres De Staat van het Onderwijs 2018 (Utrecht) – Het MATCH-project

Presentatie bij VELON congres 2018 (Roermond) – Leren differentiëren met de 4C/ID-aanpak

Workshop bij CHE Studium Generale 2018 (Ede) – Monitoren: hoe, wat, waarom? 

Workshop bij CHE Studium Generale 2018 (Ede) – Zelfregulatie: samen met leerlingen de koers bepalen

Presentatie bij Twents Meesterschap 2018 (Enschede) – Differentiëren: Hènnig ‘an of anmaken? (klik hier voor meer informatie)

Presentatie bij ResearchED 2018 (Amsterdam) – Differentiëren als complexe leerkrachtvaardigheid (klik hier voor meer informatie)

Presentatie bij de ICSEI 2018 (Singapore) – Data-based instructional differentation: what does it require from teachers? 

Workshop op de docentendag van de Carmel Stichting 2017 (Ede)  – Differentiëren als complexe taak

Presentatie bij het Lerarencongres 2017 (Amersfoort)  – Tablets in de klas en differentiëren: de rol van de leerkracht

Presentatie bij de ORD 2017 (Antwerpen) – Ontwikkeling van een assessmentinstrument gedifferentieerd lesgeven 

Presentatie op het ELAN symposium ter gelegenheid van de oratie van Prof. Adrie Visscher en Prof. Susan McKenney 2017 (Enschede) – Differentiëren als complexe vaardigheid

Workshop bij de 35e Panama conferentie 2017 (Veldhoven) – Differentiëren als complexe vaardigheid

Presentatie bij de ORD 2016 (Rotterdam) – Analyse van ‘differentiëren’ als complexe vaardigheid

Presentatie bij de Differentiatiedag 2016 (Groningen) – Analyse van ‘differentiëren’ als complexe vaardigheid

Neem contact met ons op voor meer informatie over deze presentaties.