Wetenschappelijke artikelen

How teachers develop skills for implementing differentiated instruction: Helpful and hindering factors
Van Geel, M., Keuning, T., & Safar, I., 2022, In: Teaching and Teacher Education: Leadership and Professional Development.

Ten steps to 4C/ID: training differentiation skills in a professional development program for teachers
Frerejean, J., van Geel, M., Keuning, T., Dolmans, D., van Merriënboer, J. J. G. & Visscher, A. J., 1 Jun 2021, In: Instructional science. 49, p. 395-418

Differentiated Teaching with Adaptive Learning Systems and Teacher Dashboards: The Teacher Still Matters Most
Keuning, T. & van Geel, M., Apr 2021, In: IEEE transactions on learning technologies. 14, 2, p. 201-210

Capturing the complexity of differentiated instruction
van Geel, M., Keuning, T., Frèrejean, J., Dolmans, D., van Merriënboer, J. & Visscher, A. J., 2 Jan 2019, In: School effectiveness and school improvement. p. 51-67

Differentiëren bij rekenen: een cognitieve taakanalyse van het denken en handelen van basisschoolleerkrachten
Keuning, T., van Geel, M., Frèrejean, J., van Merriënboer, J., Dolmans, D. & Visscher, A. J., 2017, In: Pedagogische studiën. 94, 3, p. 160-181