Ga naar de inhoud

Matchproject

MATCH-project| differentiëren | Universiteit Twente | Universiteit Maastricht

  • MATCH-project
  • Differentiëren in 5, 4, 3 …
  • ADAPT
    • ADAPT-handleiding
    • ADAPT-training
    • Onderzoek naar de ADAPT-interventie
  • Downloads
  • Publicaties
    • Wetenschappelijke artikelen
    • Vakpublicaties
    • Podcasts
    • Afstudeeronderzoek
    • Presentaties en workshops
  • Over ons
  • Contact
  • EN

Goodiebag

Wat leuk dat je aanwezig was bij het Digitale mini-congres ‘Differentiëren in 5,4,3’. In deze ‘digitale goodiebag’ vind je alle materialen (en leuke extra’s) rondom het congres.

Hand-out: introductie en afsluiting Marieke van Geel en Trynke Keuning: “Differentiëren in 5,4,3”

Reacties: wat neem je mee van het congres?

Artikel: Differentiëren bij rekenen: een cognitieve taakanalyse van het denken en handelen van basisschoolleerkrachten (Keuning & van Geel et al., 2017)


Hand-out: Keynote Linda van den Bergh: “De kracht van verwachtingen”

Boek: Werk maken van gelijke kansen: praktische inzichten uit onderzoek voor leraren basisonderwijs (Van den Bergh et al., 2020)

Dilemma’s bij differentiatie

Verkennen van differentiatie in je praktijk

Verkennen van je opvattingen over differentiatie


Hand-out: inspiratiesessie Ina Cijvat: “Periode- en blokvoorbereiding”

Artikel: Rekenmethode anders vasthouden: tegemoet komen aan verschillen (Cijvat & Espeldoorn, 2017)

Flyer blokvoorbereiding (met tips & trics)

Voorbeeld format blokvoorbereiding (leeg) met weekplanning

Voorbeeld ingevuld format blokvoorbereiding (namen zijn fictief)


Hand-out: inspiratiesessie Marieke van Geel “Monitoren”

Reacties: wat neem je mee van de inspiratiesessie over monitoren?


Hand-out: inspiratiesessie Trynke Keuning “Differentiëren op school- en bestuursniveau (in combinatie met ADAPT)”

ADAPT Handleiding

Leerlingvragenlijst

Met trots aangedreven door WordPress